تخمدان پلی کیستیک چه علائمی‎ دارد؟

آنچه می خوانید...

تخمدان پلی کیستیک چه علائمی‎ دارد؟

تخمدان پلی کیستیک

هر خانمی به این بیماری مبتلا است و این که تخمدان پلی کیستیک چه علائمی‎ دارد در هر فرد متفاوت است. زیرا این بیماری انواع و علائم مختلفی دارد و ممکن است با داشتن علائم تخمدان پلی کیستیک ، اصلا به این بیماری مبتلا نباشند. به گفته ی دکتر نارسیس نصیری متخصص زنان ممکن است حتی خانمی دارای فولیکول های ریز با فاصله بین ۲ تا ۹ میلی متری در اطراف تخمدان خود باشد ولی هیچ علائمی از خود نشان ندهند. حتی علائمی مانند ریزش مو و رویش موهای زائد نیز نداشته باشد.

بیماری تخمدان پلی کیستیک با علائی مانند دوراه قاعدگی نامرتب شروع می شود و تا جایی ادامه خواهد داشت که باید تحت درمان و با استفاده از دارو فرد پریود شود.

میزان خونریزی نیز در این بازه ی زمانی با توجه به شرایط بیمار متفاوت است. به طور مثال درخانم های چاق نیز به دلیل داشتن لایه ی ضخیم چربی، لایه ی داخل رحمی زیاد می شود و سبب  می شود تا خونریزی شدید تریی داشته باشد. در برخی از خانم ها به دلیل آن که قاعدگی به طور مرتب انجام نمی شود، نیز سطح داخلی رحم رو  به ضخیم شدن پیش می رود و خونریزی تشدید پیدا می کند.

با این که لایه داخلی رحم و یا همان آندومتر ضخیم شده است و هر چند ماه یک بار خانم قاعدگی را تجربه می کند، در این بین خانم هایی هستند که دقیقا نقطه ی مقابل این افراد هستند، یعنی خانم خونریزی را هر 2 الی 3 هفته تجربه کرده  و یا این تصور که سیکل قاعدگی است، ولی در این خانم ها باید این نکته را بیان کرد که سطح هورمون خانم ها به علت تخمک گذاری تغییر می کند و چون این تغییرات خونریزی ایجاد می کند و تصور می شود که خونریزی به علت سیکل قاعدگی است ولی به دلیل تغییر و بر هم  خوردگی تعادل هورمون ها است.

سایر افرادی که ممکن است به تخمدان پلی کیستیک مبتلا شوند :

دختران و افراد لاغر

این که خانم ها تصور کنند که به دلیل لاغری ممکن است به این بیماری مبتلا  نشوند، بسیار اشتباه است. بلکه دقیقا این بیماری ریشه ی وراثتی دارد و در صورتی که در خانواده دارای ریشه و سابقه باشند باید زیر نظر متخصص زنان خوب قرار گیرند.

هر خانمی به این بیماری مبتلا است و این که تخمدان پلی کیستیک چه علائمی‎ دارد در هر فرد متفاوت است. زیرا این بیماری انواع و علائم مختلفی دارد و ممکن است با داشتن علائم تخمدان پلی کیستیک ، اصلا به این بیماری مبتلا نباشند .برای دریافت پاسخ سوالات خود در خصوص  تخمدان پلی کیستیک چه علائمی‎ دارد  می توانند به خانم دکتر نارسیس نصیری مراجعه می کنند.  برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره ۲۲۵۸۵۷۰۵ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید با اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

توصیه می شود تا خانم های عزیز حتما زیر نظر متخصص زنان باشند زیرا میزان سیوع افراد به تخمدان پلی کیستیک مقاومبه درمان بسیار زیاد شده است و ممن است تشخیص و درمان دیر هنگام برای خانم آزار دهنده باشد.

چه خانم هایی به تخمدان پلی کیستیک مبتلا نمی شوند؟

به دلیل تغییر رژیم غذایی و زندگی افراد، خانم هایی که دارای رژیم غذایی سالم و ورزش مرتب هستند، کمتر به این بیماری مبتلا می شوند.

با این حال نباید از معاینه و مشاوره با متخصص زنان در خصوص تشخیص و درمان قافل بود. زیرا در برخی از مواقع حتی سونوگرافی نمی تواند این کیست ها را نشان دهد.

دکتر نارسیس نصیری

متخصص زنان و زایمان، جراح زیبایی زنان با ارائه بهترین و تخصصی ترین خدمات جراحی زیبایی واژن مانند لابیاپلاستی، جراحی تنگ کردن واژن، سفید کردن واژن در منطقه پاسداران تهران. دکتر نارسیس نصیری از سال ۱۳۷۸ به صورت تخصصی بر روی جراحی زیبایی واژن و زایمان بدون درد تمرکز ویژه داشته و تا کنون عمل های موفق با رضایتمندی بالای مراجعین عزیز را به همراه داشته اند.